Τα δικαιώματά σας ως επιβάτης σε πτήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Τα δικαιώματά σας ως επιβάτης σε πτήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Όταν ταξιδεύετε στην Ευρώπη αεροπορικώς, τότε έχετε κάποια αδιαμφησβήτητα δικαιώματα που πρέπει να γνωρίζετε και να τα θυμάστε, αν έρθει η κακιά στιγμή και τα χρειαστείτε.
Συνήθως οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες κάνουν τα στραβά μάτια και το μόνο που νοιάζονται είναι πως θα κλείσουν περισσότερα αεροπορικά εισιτήρια.
Όμως αν εσείς γνωρίζετε τα δικαιώματά σας – και το καλύτερο να τα έχετε εκτυπωμένα – τότε κανείς δεν μπορεί να τα αρνηθεί.
Τα παρακάτω δικαιώματα ισχύουν στις περιπτώσεις που:
- Ταξιδεύετε από μια χώρα της Ε.Ε. προς μια άλλη – π.χ. πραγματοποιείτε ένα ταξίδι Αθήνα – Λονδίνο
- Ταξιδεύετε από μια πόλη της Ε.Ε. προς μια άλλη σε πτήση εσωτερικού – π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη
- Ταξιδεύετε από χώρα της Ε.Ε. προς χώρα εκτός Ε.Ε. και εκτελείται είτε από αεροπορική εταιρεία εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε εκτός
- Εάν ταξιδεύετε από χώρα εκτός Ε.Ε. και φθάνετε στην Ε.Ε. με αεροπορική εταιρεία χώρας της Ε.Ε.
Να γνωρίζετε πως στις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προστίθονται επίσης οι:
Γουαδελούπη, Γαλλική Γουιάνα, Μαρτινίκα, Ρεϋνιόν, Μαγιότ, Άγιος Μαρτίνος (Γαλλικές Αντίλλες), Αζόρες, Μαδέρα και Κανάρια Νησιά, καθώς και η Ισλανδίαen, η Νορβηγίαen και η Ελβετία. Δεν περιλαμβάνονται οι Νήσοι Φερόες, η Νήσος του Μαν και οι Αγγλονορμανδικές Νήσο (πηγή: Europa.eu)
Ακόμα, θα πρέπει να γνωρίζετε πως κάθε πτήση είναι διαφορετική – δηλαδή άλλη η πτήση της αναχώρησης και άλλη της επιστροφής – ακόμα και αν το εισιτήριο είναι διπλό ή η κράτηση έγινε μαζί!
Τέλος, υπεύθυνη για τη πτήση και τα δικαιώματά σας είναι η αεροπορική που εκτελεί την πτήση και όχι αυτή που σας έκλεισε τα αεροπορικά εισιτήρια.
Μπορεί για παράδειγμα εσείς να κλείσατε αεροπορικά με Aegean όμως η πτήση να γίνεται με την συνεργαζόμενη αεροπορική Lufthansa – άρα υπεύθυνη για ό,τι γίνει και για τυχόν αποζημιώσεις είναι η Lufthansa.
Συχνές ερωτήσεις για τα δικαιώματα των επιβατών στις πτήσεις και τα αεροπορικά εισιτήρια εντός Ευρώπης
«Έχω κλείσει πτήση με ανταπόκριση και έχασα το αεροπλάνο της ανταπόκρισης – δικαιούμαι αποζημίωση;»
Είναι σύνηθες φαινόμενο να υπάρχει πτήση ανταπόκρισης και για κάποιο λόγο να χάνεται το δεύτερο δρομολόγιο που αποτελεί την ανταπόκριση.
Αν το εισιτήριο έχει κλείσει μαζί – δηλαδή η πρώτη πτήση και η δεύτερη της ανταπόκρισης αποτελούν ένα ενιαίο ταξίδι, τότε υπεύθυνη για την καθυστέρηση και την αποζημίωσή σας είναι η αεροπορική εταιρεία που κλείσατε τα αεροπορικά εισιτήρια.
Θα πρέπει άμεσα είτε να :
- Σας επιστρέψει το αντίτιμο του εισιτηρίου και να σας μεταφέρει άμεσα στο αεροδρόμιο αναχώρησης
- Να σας βρει πτήση με την αμέσως επόμενη αναχώρηση
- Να σας αλλάξει ημερομηνία αν συμφωνείτε και εσείς
Σε κάθε περίπτωση, αν επιλέξετε να μεταβείτε με την αμέσως επόμενη αναχώρηση στον προορισμό σας και αυτό συμβεί με καθυστέρηση μεγαλύτερη των 3 ωρών, τότε δικαιούστε επιπλέον αποζημίωση.
Τι συμβαίνει με τις ακυρωμένες πτήσεις εντός Ε.Ε.
Αν ο αερομεταφορέας σας έχει εγκαίρως ακυρώσει την πτήση σας, τότε δικαιούστε πλήρη επιστροφή χρημάτων ή ένα εισιτήριο για άλλη ημερομηνία, εφόσον το επιθυμείτε.
Αν βρίσκεστε στο αεροδρόμιο και η πτήση ακυρώθηκε, τότε η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας βρει άμεσα άλλη πτήση για τον προορισμό σας. Αν η πτήση θα είναι το επόμενο πρωί, θα πρέπει να αναλάβει επίσης την σίτιση καθώς τη διανυκτέρευσή σας.
Τι συμβαίνει με τις «έκτακτες περιστάσεις»
Αρκετές φορές οι αεροπορικές εταιρείες αργούνε την πτήση καθώς αναφέρονται σε έκτακτες περιστάσεις και σε προβλήματα που έπρεπε να επιλυθούν για την ασφάλεια της πτήσης.
Σε αυτή τη περίπτωση εκτός κι αν υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας όπως τρομοκρατική επίθεση, δολιοφθορές, κ.α., πάλι αρμόδια για αποζημίωση είναι η αεροπορική εταιρεία.
Πότε δικαιούμαι χρηματική αποζημίωση σε ένα ταξίδι;
Εάν η πτήση σας έχει καθυστερήσει πάνω από 3 ώρες να φθάσει στον τελικό της προορισμό, τότε δικαιούστε αποζημίωση. Θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποια εταιρεία που διεκπεραιώνει τέτοιες δύσκολες καταστάσεις, όπως είναι η Airhelp.
Πότε καταβάλλονται οι αποζημιώσεις;
Οι αποζημιώσεις πρέπει να καταβάλλονται εντός 7 ημερών από τη στιγμή που έχετε κάνει την αίτηση.
Πως μπορώ να είμαι προστατευμένος;
Για να έχετε πάντα την καλύτερη δυνατή υποστήριξη, σας προτείνουμε να κλείνετε αεροπορικά εισιτήρια με αναγνωρισμένα γραφεία και ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα TRAVELO προσφέρει αεροπορικά εισιτήρια καθώς και υποστήριξη σε κάθε είδους προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε με τις αεροπορικές εταιρείες και τις τυχόν αποζημιώσεις.
Ένας γνώστης του αντικειμένου της αεροπορίας, μπορεί να σας βγάλει από τη δύσκολη θέση και να σας βοηθήσει να αποζημιωθείτε άμεσα για κάποια χαμένη σας πτήση!